T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / PENDİK - Pendik Yunus Emre Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Büro Yönetimi Alanı

BÜRO YÖNETİMİ


 ALANIN MEVCUT DURUMU VE GELECEĞİ

Çağımızda bilgisayarın ve bilgi teknolojilerinin gelişmesi büro otomasyonunu da beraberinde getirmektedir. Büro otomasyonu, büro hizmetlerinde elektronik makineler ve bilgisayarlarla işlerin yapılması ve yine sonuçlarının bilgisayarlarla denetlenmesi olarak tanımlanmaktadır.

Büro otomasyon araçları başta bilgisayar olmak üzere telefon, faks, teleks gibi iletişim araçlarıyla birlikte daktilo, fotokopi gibi araçlardır.

Teknolojinin gelişmesi ile birlikte arşivleme, dosyalama ya da evrak kayıt gibi işler de bilgisayarlarla yapılmaktadır. Bu durum, bürolardaki evrak trafiğini de hafifletmektedir. Günümüzde bürolarda özellikle bilgi işleyici ve bilgi sağlayıcı durumundaki sekreterlerin, bu ve diğer sekreterlik hizmetlerini yerine getirmede en büyük yardımcısı büro makineleridir. Büro otomasyon sisteminin kullanılması sekreterin ve büro çalışanlarının işlerini düzenli ve zamanında yapmasını sağlamaktadır. Ancak bu teknolojiyi kullanmak için mutlaka sekreterlik eğitimi almış kişilere ihtiyaç duyulmaktadır.

Büro yönetimi Türkiye'de ve dünyada önemi giderek artan bir alandır. Günümüz iş ortamında, birçok alanda bilgi ve beceriye sahip elemanlar aranmaktadır. Büro yönetimi ve sekreterlik eğitimi, hem örgütlerin istedikleri bilgi ve beceriye sahip nitelikli meslek elemanı yetiştirmekte hem de profesyonel sekreterlik ve yönetici asistanlığı mesleğinin klasik sekreterlik kavramının dışında yeni boyutlar kazanarak gelişmesinde önemli rol oynamaktadır. Bu durum, sekreterlik hizmetlerini sunacak sekreterin mesleki eğitimini ön plana çıkarmıştır.

Sekreterlik, günümüzde hızla yükselen ve önemli bir konuma gelen mesleklerden biridir. Sekreterlik mesleği, yönetici asistanlığı kavramıyla özdeşleşmektedir. Sekreterlik meslek olma ölçütlerinin hepsini taşımakta ve artık alt uzmanlık alanlarını da oluşturacak şekilde gelişmektedir.

ALANIN ALTINDA YER ALAN MESLEKLER

Büro yönetimi alanında;
Ø   Hukuk Sekreterliği,
Ø   Ticaret Sekreterliği,
Ø   Tıp Sekreterliği,
Ø   Yönetici Sekreterliği dalları yer almaktadır.
 

         

Büro yönetimi alanında üçüncü ve dördüncü seviye olarak iki grup eğitim programı bulunmaktadır. Üçüncü seviye eğitim programını tamamlayanlar sekreter, dördüncü seviye eğitim programını tamamlayanlar ise yönetici sekreteri, ticaret sekreteri, tıp sekreteri veya hukuk sekreteri olurlar.
 
 

 

TİCARET SEKRETERİ
Tanımı
Ticaret sekreteri; ticaret ile uğraşan işletmelerin faaliyetleri sırasında büro makinelerini kullanarak büro yönetimini uygulama, büro içi ve dışı iletişimi sağlama, yöneticinin günlük işlerini organize etme, belge hazırlama, dosyalama, bildirimlerle ödemeleri izleme  ve işlemlerini yürütme, toplantı ve seyahat organize etme bilgi ve becerisine sahip nitelikli kişidir.

Görevleri
Ø   İş yerinde iletişimi sağlamak,
Ø   İş programı ve hazırlıklarını yapmak,
Ø   Bilgisayarda ofis programlarını kullanmak,
Ø   Bilgisayarda resmî ve resmî olmayan yazıları hızlı ve doğru şekilde yazmak,
Ø   Çalışma ortamının organizasyonunun yapılmasını sağlamak,
Ø   Dosyalama ve arşivleme yapmak,
Ø   Etkili ve akıcı sunum yapmak,
Ø   Kuruma uygun iş mektubu içeriği oluşturmak,
Ø   Örgüt ve iş yapısına uygun ticari işlemleri yapmak,
Ø   Bilgisayarda muhasebe işlemlerini yapmak,
Ø   Mesleki gelişmeleri takip etmek,
Ø   Ticari hesaplamalar yapmak,
Ø   İş hayatındaki ekonomik gelişmeleri ve faaliyet alanlarını takip etmek,
Ø   Ürün ve hizmet tanıtımı yapmak,
Ø   Kişiler arasında etkili ve sağlıklı iletişim kurmak,

 


   
MESLEK ELEMANLARINDA ARANAN ÖZELLİKLER

Bu alandaki mesleklerde çalışanlar;
Ø   Türkçeyi iyi konuşan ve yazan,
Ø   Yabancı dil bilen,
Ø   Yazışma ve raporlama tekniklerini bilen,
Ø   Temsil etme becerisine sahip,
Ø   Dosyalama tekniklerini bilen,
Ø   Protokol kurallarını bilen,
Ø   Büro otomasyonlarını tanıyan ve kullanabilen,
Ø   Büro yönetimi tekniklerini bilen,
Ø   İnisiyatif sahibi,
Ø   Mesleğini seven,
Ø   İş hayatına uyum sağlayan,
Ø   Planlama ve organizasyon yapabilen,
Ø   Karar verebilen,
Ø   Risk alabilen,
Ø   Zamanı etkin kullanabilen,
Ø   İş ve meslek etiğine sahip,
Ø   Sabırlı ve düzenli,
Ø   Kuvvetli hafızaya sahip,
Ø   Düşüncelerini açık aktarabilen,
Ø   Güler yüzlü,  hoşgörülü,
Ø   Sorumluluk duygusuna sahip,
Ø   Soğukkanlı,
Ø   Sır saklayabilen kimseler olmalıdır.

ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Büro yönetimi mesleğinin uygulama alanı; yapılacak işin niteliğine ya da hizmetlerin yoğunluğuna, çalışanların statü ve sayısına göre özel büro, genel büro, kapalı ve açık bürolardır. Sekreterlerin çalışma ortamı, büro otomasyonu ve ergonomik yapıya uygun yerlerdir.

 
 
İŞ BULMA İMKÂNLARI

Büro Yönetimi alanı mezunları özel sektör ve kamu kuruluşlarında, hastane, belediye, dernek, oda, baro gibi kurumların ilgili bölümlerinde istihdam edilirler. Ayrıca hukuk, hekimlik, mühendislik, mimarlık bürolarının temel ihtiyacı olan sekreterlik görevlerini en iyi şekilde yapabilecek elemanlardır.

Büro Yönetimi alanından mezun olan öğrenciler kolaylıkla ve ülkemiz standartlarının çok üstünde ücretlerle iş bulabilmektedirler. İstihdam edilebilirlik ölçütleri ve meslek standartları dikkate alındığında Büro Yönetimi alanı mezunu öğrencilerin bütün sektörlerde, geniş bir yelpazede istihdam şansı çok yüksektir. Büro Yönetimi alanı mezunlarının uygun iş bulma ve yeterli kazanç sağlama konusunda herhangi bir sorunları olmamaktadır.

 

YÜKSEK ÖĞRETİM AVANTAJLARIMIZ

 

·       EK PUANLA GEÇİŞ

 

Büro Yönetimi  bölümünü bitiren öğrencilerimiz üniversitelerin aşağıda yazılı  2 yıllık bölümlerine EK PUAN alarak daha kolay yerleşebilmektedirler.

 

  • Ağız ve Diş Sağlığı
  • Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı
  • Çağrı Merkezi Hizmetleri
  • Emlak ve Emlak Yönetimi
  • Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği
  • İnsan Kaynakları Yönetimi
  • İşletme Yönetimi
  • Kooperatifçilik
  • Sağlık Kurumları İşletmeciliği
  • Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik
  • Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama

 

 

 

 

 

·         Eğitim Ve Kariyer İmkânları

 

Lisans düzeyinde meslek eğitimi ise büro yönetimi öğretmenliği, İnsan kaynakları yönetimi (Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu), sağlık yönetimi (Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu) bölümlerinde bulunmaktadır. Meslek yüksekokulunu bitirenler, dikey geçiş sınavı ile lisans programlarına geçebilirler. Büro Yönetimi alanı meslek yüksekokulu mezunları iletişim fakültelerinin ilgili bölümlerine dikey geçiş sınavlarındaki başarılarına göre, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesinin İşletme ve İktisat bölümlerine ise doğrudan dikey geçiş yapabilirler.

 

Ayrıca öğrenciler "Dikey Geçiş Sınavı"na (DGS) girerek üniversitelerin 4 yıllık eğitim öğretim veren bölümlerine girebilirler. Büro Yönetimi, Büro Yönetimi , Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı programından mezun olan öğrencilerin dikey geçiş sınavına girerek yerleşebilecekleri bölümler:


Ø   Halkla İlişkiler
Ø   Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Ø   Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Ø   İşletme Bilgi Yönetimi
Ø   Sağlık Kurumları İşletmeciliği
Ø   Yönetim Bilişim Sistemleri
Ø   Reklamcılık ve Halkla İlişkiler
 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 18.10.2015 - Güncelleme: 09.12.2021 13:33 - Görüntülenme: 5241
  Beğen | 2  kişi beğendi